miércoles, 29 de abril de 2020

Tuesday 5th (1 B) Wednesday 6th (1 A) May

TODAY'S ASSIGNMENT

(INSTRUCTIONS IN SPANISH)
VAMOS A HACER UN CONCURSO

  • TENÉIS QUE DESCRIBIR UN ANIMAL DE LOS QUE APARECEN EN LAS PÁGINAS 74 O 78 DEL LIBRO, CONTESTANDO A LAS PREGUNTAS DEL EJERCICIO 10 DE LA PÁGINA 79 DEL STUDENT'S BOOK:

 What type of animal is it? (mammal, reptile, insect, amphibian, bird, fish; carnivore, herbivore, omnivore)
   -How big is it? (Use comparatives to describe the animal: It's bigger than..., It's not as big as..., It's is less ...than...)
   -What does it look like? (Use vocabulary: parts of an animal , adjectives
   -Where does it live? (Use vocabulary: habitats)

   -What does it eat? (It is carnivore, herbivore, omnivore; It eats...)

-SOLO ME PODÉIS DECIR A MÍ EL NOMBRE DEL ANIMAL, ASÍ QUE NO PODÉIS INCLUIR SU NOMBRE CUANDO LO DESCRIBÁIS.

  • RESUMEN DE LOS PASOS QUE DEBES SEGUIR:

-ESCRIBE LA DESCRIPCIÓN DEL ANIMAL, INCLUYENDO LAS PARTES QUE OS INDICO.
-REPASA LOS ERRORES.
-LÉELO VARIAS VECES EN VOZ ALTA PARA QUE, AL GRABARTE, TE SALGA BIEN.
-HAZ CON EL MÓVIL UNA GRABACIÓN DE AUDIO CON EL MÓVIL (la grabadora que todos los móviles tienen)
-MÁNDAME LA GRABACIÓN DE AUDIO POR CORREO ELECTRÓNICO; EN TU CORREO, ESCRIBE DE QUÉ ANIMAL SE TRATA.
-When?   Para viernes por la mañana, 11:30, como muy tarde.
  • LA PRÓXIMA SEMANA, TODOS ESCUCHARÉIS LAS DESCRIPCIONES DE  LOS DEMÁS COMPAÑEROS ¡QUIEN AVERIGÜE EL MAYOR NÚMERO DE ANIMALES, GANA!


(INSTRUCTIONS IN ENGLISH) WE ARE GOING TO HAVE A CONTESTYOU MUST RECORD YOURSELF DESCRIBING AN ANIMAL. ALL THE STUDENTS WILL LISTEN TO ALL THE RECORDINGS LATER. THE STUDENT WHO GUESSES THE MOST ANIMALS WILL WIN!!

a. Think of an animal (choose one of the animals on page 74 exercise 3  or  page 78 exercise 1)
b. Write about the animal (do not say what animal you are writing aboutonly the teacher can know, so you must tell me when you send me your recording). 
   Include the following information:
  What type of animal is it? (mammal, reptile, insect, amphibian, bird, fish; carnivore, herbivore, omnivore)
   -How big is it? (Use comparatives to describe the animal: It's bigger than..., It's not as big as..., It's is less ...than...)
   -What does it look like? (Use vocabulary: parts of an animal , adjectives
   -Where does it live? (Use vocabulary: habitats)

   -What does it eat? (It is carnivore, herbivore, omnivore; It eats...)

c. Record yourself giving the descrition of the animal you choseUse your mobile (herramientas - grabadora). Practise a few times before recording it. It needs to sound natural.
d. Send it to my email address.

No hay comentarios:

Publicar un comentario